Halaman

Sabtu, 12 November 2016

Amy Johnston, Fighter MMA Berentap dalam Female Fight Club!


MEMANG tidak dinafikan, sukar kita ingin melihat filem aksi seni mempertahankan diri watak utamanya wanita. Dulu dalam industri filem aksi Hong Kong terlalu ramai bakatnya, begitu juga Hollywood. Nama-nama seperti Yanin Jeeja, Rin Takeda sebagai cntoh wirawati yang baru muncul alaf ini. Pujian diberikan pada negara Brunei apabila berjaya menghasilkan filem silat yang mana heronya wanita dalam 'Yasmine'.

Di Hollywood, dahulu kita segar mendengar nama seperti Cynthia Rothrock yang sememang seorang pengamal beladiri tegar dengan memiliki beberap tali pinggang hitam dalam 5 beladiri yang berbeza. Baru-baru ini seorang lagi nama pelakon aksi wanita datang dari Hollywood menjelma. Kita mengenali pelakon aksi veteran Dolph Lundgren (The Expendables), beliau akan berlakon kembali untuk sebuah filem seni mempertahankan diri yang akan menampilkan Amy Johnston (Lady Bloodfight) sebagai heronya.


Filem ini diarahkan oleh Miguel A. Ferrer, ia berkisar tentang hidup watak Amy Johnston yang enggan kembali kepada kehidupan lampau yang penuh dosa yang dia ditinggalkan untuk membantu kakaknya terus hidup dan keluar dunia sadis serta pertempuran haram. Filem akan turut dibantu oleh pelakon Sean Faris (Never Back Down), Cortney Palm (Zombeavers), Levi Tran (Furious 7), MMA pejuang Amanda 'THE LADY KILLER' Bell, dan artis mempertahankan diri Chuck Zito (Homefront).